Mengenai Saya

Sabtu, 28 September 2013

Aku nak Diet dgn SD2


Saya selalu didatangi dengan soalan seperti di atas. Selain itu ada yang bertanya :

1. Apa pantangnya?
2. Macam mana cara makannya?
3. Cerewet tak diet dgn SD2 ni?

Dah nama pun diet, mestilah ada pantang kan..kalau tak diet belasah semua tu tak dipanggil diet pulak.. Semasa kita sedang berdiet dgn bantuan SD2 ni pantangnya cuma:

1. Karbohidrat – semua makanan berasaskan karbohidrat (nasi/ mee/ roti/ kek/ kuih-muih etc) semua kena elak dulu.
2. Gula – Tolong tinggalkan yang manis2 semasa berdiet sbb gula ni punca terjadinya lemak..Gula pun boleh datangkan penyakit kan? ;)
3. Teh/Kopi – Teh dan kopi ni akan mengganggu proses pembakaran lemak. Kopi boleh membangkitkan selera makan kita. Jadilah pecinta air suam/biasa masa sedang berdiet ni.
4. Buah-buahan – Kenapa buah2an tak boleh makan? Ada diterangkan pada http://slimdiet2.org

Mcm mana cara dietnya:

Ok mudah sgt. As easy as 1 , 2, 3…..

1. Dalam sehari kita wajib shake SD2 EMPAT kali sehari – pagi / tengahari / petang / malam
2. Lepas tu jangan ponteng untuk MAKAN tiga kali sehari.
3. WAJIB minum air kosong minimum 2 liter sehari

Apa yang kita boleh makan?

Sebaik2nya makan lah lebih protein. Anda boleh makan apa saja selain dari yang saya senaraikan diatas. Teringin nak makan ayam KFC..silakan takder masalah..5 ketul pun boleh..asal tinggalkan kulitnya.

Cerewet ke? Tepuk Dada tanya Lemak anda? Masih sayang pada lemak-lemak dlm badan anda itu??? Kalau anda serius untuk kurus inilah jodoh anda. SD2 ~ TERBAIK!!!
Catat Ulasan