Isnin, 1 Oktober 2012

keguguran berulang kali

salam rakan-rakan di luar sana apa khabar?sehat? cuaca hari ini  panas terik .. g luar boleh melecur kulit  ni ha..ha......so saya duduk je ngadap laptop ni...dah banyak kali saya nak update tentang kesah yg sangat menyedihkan , tapi usaha tu sentiasa terbantut kerana  tak terdaya untuk coret kan dalam diari online saya ni...ada juga perasaan malu kerana ia nya berkaitan dgn diri saya tetapi pagi yg cerah ni saya dapat suatu daya kekuatan utk meluahkan dan mencoretkan nya di sini...

11 march 2011 ( Hamil Kali pertama)

Kate merasa suatu yang lain dalam perubahan diri kate ..mual muntah seperti ibu lain ..pening2 kepala tu jgn kira memang tiap2 hari kate rasa ..mecucuk2 je kepala...tak larat rasanya,,,,kate tak puas hati kate beli lagi upt sama juga masih positif..kate gembira sangat kerana lama juga menanti baby dalam rumahtanga kami...Saya pun bawa hubby g klinik kerajaan gelang patah buat buku merah ha ,,,ni dia...




tetapi pada :(

17 june 2011

kate bledding tetapi sikit je..kate bawa g panel klinik..doktor dekat kinik tu kata jgn risau mungkin waktu ini sel telur telah menempel di dinding rahim ..kate rasa lega lepas dengar kata2 doktor tu.....tetapi keadaan saya masih sama ..pendarahan tetap berterusan tak berhenti hingga ke hujung bulan...makin hari makin banyak kate dah rasa gusar ....

2 julai 2011 - pada tarikh ni paling menyedihkan 

saya memang sah keguguran..kate di bawa ke Hospital Tun Aminah
saya di tahan di wad selama 5 hari ..lepas tu saya berpantang selama 2 minggu tetapi saya lanjutkan kepaada 1 bulan supaya keadaan kesehatan saya cepat pulih seperti biasa,,,,



1 October 2011 ( Hamil kali Ke-2 )

Badan baru nak rasa sehat  pulih dari keguguran lepas , saya lambat datang period ..risau juga..saya suruh hubby beli test pregnent .tetapi tak terang agak kabur pada garis upt...tak puas hati saya bawa hubby cek pergi klinik ..scan memang sah saya hamil lagi tetapi kantung dah pecah (nampak tak..pecah -pecah tu..? )

 

dan doktor suruh saya pergi kembali ke Hospital Tun Aminah lagi...wua,,,wua,,,Tetapi kali ni pada waktu malam...


Kena Berpantang semula...:((( selama satu bulan...kate juga kena kuat semangat kerana mungkin lepas ni tak berlaku lagi dan peluang pregnent akan lebih cerah lagi lepas ni saya pantang secukupnya...no ais..yg tajam2 memang lama saya tak makan lepas keguguran pertama kali tu...

Bulan December saya tak puas hati kenapa saya sentiasa mengalami keguguran yang berulang kali...saya cek pergi Hospital Sakit Puan di Columbia Asia . Dr Rajes Mahendran ..Saya telah mengetahui punca kenapa saya sentiasa keguguran ..saya telah di Oprate  dan cyst telah di sedut mengunakan lapotomy dan keadaan seperti sediakala ..pada kali ni saya kena berpantang lebih dari keguguran pertama dan kedua...lebih lama lagi dan makan yg patut sahaja....wua........




28 may 2012 ( Hamil Kali-3 )

Kali ni saya tak excited sangat..lewat haid selama 1 minggu saya  sendiri beli pregnent test ...memang pregnent 2 garis naik...jumpa Dr Rajes minta ubat untuk kuatkan rahim..Dia bagi enjection..bledding  stop sementara keesokan hari nya makin banyak pula bleeding... hem...bertahan selama 2 bulan je..hampa..sedih. kena masuk g Hospital tun Aminah semula ..kalau cuci dekat Hospital Colombia mahal tak mampu nak bayar..pergi kerajaan cuma RM15 caj  saya hari tu...Kena berpantang kembali...sampai hari ni...


Saya berharap kisah keguguran saya ni bukan utk menunjukan saya seorang sahaja yang sedih dan meminta simpati..tetapi saya berharap sesiapa yang membaca akan berdoa utk saya supaya saya pulih seperti sedia kala dan keguguran ini tidak akan berulang lagi ..dan saya dapat merasai bagaimana menjadi seorang ibu..suami saya menjadi seorang ayah..kesian hubby.. semoga dari doa rakan2 ada yg termakbul suatu hari nanti..

8 ulasan:

Kak Bunga berkata...

sabar ye kate...moga harapan kate nk jadi ibu jadi kenyataan....doakan sy juga ye....dah 7 bulan kawin blum pregnant lgi..:((

Unknown berkata...

Terima Kasih Zatil..moga kita cepat dikurniakan baby yang sehat suatu hari nanti...

Izwa Kamaruddin berkata...

semoga dipermudahkan dan selamat semuanya..

Unknown berkata...

terima kasih mrs. Eady ..

Belinda Adzmi Ibu Ilhamny berkata...

Y Allah kau mudahkanlah perjalanan sahabatku ini untuk menjadi ibu.. amin..

insyallah kate.. Allah uji dgn ini, tapi mungkin skali Allah bagi anak yang sangat2 berjaya dan membanggakan ibu bapanyanya nanti... think +ve..:)

Unknown berkata...

Terima kasih belinda...Amin.

Unknown berkata...

sbr ea .. yana keguguran awal thn. tp smpai skrg msh mencuba. belum rezeki lagi. moga kt akan dpt merasa mnjadi ibu suatu hari nnt. ^^

Unknown berkata...

terima kasih yana...Amin...